Retro vintage röd-svart-vit finsk klänning 6070-tal

K136

Begagnad

Bomullsklänning i snyggt tryck i svart och rött på vit botten. Tyvärr med fläckar mitt fram i det vita, se bilder. Trots det tycker vi att det är en läcker klänning. Lite A-linjeskuren, knappar ...

Mer detaljer

1 Produkt

200,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

Bomullsklänning i snyggt tryck i svart och rött på vit botten. Tyvärr med fläckar mitt fram i det vita, se bilder. Trots det tycker vi att det är en läcker klänning. Lite A-linjeskuren, knappar halvvägs ner fram, stora utanpåfickor, lång arm med manschett nertill. Krage. Märket heter Lennart R Design (ganska töntigt namn?) Rissanen OY. Märkt stl 40 så då borde klänningen motsvara dagens stl 36. 60-tal eller 70-tal.

Plagget är i fint skick förutom ovan nämnda fläckar. Knapparna på armens manschett är inte original.

Plagget är tvättat i maskin parfymfritt och är fräscht. Djurfri miljö sedan dess.

Storlek ca; 36-38, år: 70-tal, . (K136)

Mått cm – byst: 94, midja: 90, höft: 100, stuss: 108, längd: 97, armlängd: 62, axel-axel: 37, armhål: 48.

Kontakta oss gärna för frågor eller fler foton angående varan! 

Omdömen

Skriv din recension

Bomullsklänning i snyggt tryck i svart och rött på vit botten. Tyvärr med fläckar mitt fram i det vita, se bilder. Trots det tycker vi att det är en läcker klänning. Lite A-linjeskuren, knappar ...

30 andra produkter i samma kategori: